Bamseshow

8. juni 2026


26 beboere, 8 pårørende og 14 frivillige fik en fantastisk oplevelse med Bamse-kopien Rene Jakobsen, som underholdt i en time med de kendte Bamse sange


NB:  Se flere billeder og videoer i "Galleri".

Royal Run

3. juni 2026


Vejret var lidt lusket, men det afholdt ikke beboerne - og 16 børn fra Friskolen - i at stille op til Royal Run 2026. Ruten rundt på plejecenterets veje var markeret med bånd og flag.

Da startsnoren var klippet blev der rigtig gået til den. Børnene klarede op til 11 omgange, mens flere beboere klarede 2.

Efter medaljeoverrækkelsen blev der serveret hot dog til alle løberne.


NB:  Flere billeder i "Galleri".


Når alt går i Nilfisk

29. maj 2026


Plejecenteret havde taget imod et tilbud fra kommunen om besøg af tre fantastiske skuespillere, der bragte os tilbage til 1960-erne med forestillingen "Alt går i Nilfisk". Det var en skøn blanding af rigtig mange gamle hits fra den periode.

Underholdning

21. og 27. maj 2026


Lise og Ebbe Fibiger samt Janet og Svend Jensen underholdt med musik og sang i alle fire huse.

Besøg af balletskolen

11. maj 2026


Det var både forventningsfulde balletelever og plejecenterbeboere der mødtes til en dejlig oplevelse i fælleshuset.

Selvom balletpigerne kun gik i femte klasse på Holstebro Balletskole, så var det meget imponerende, hvad de kunne præstere - og det blev tydeligt tilkendegivet af beboernes klapsalver.


NB:  Se flere billeder I "Galleri".


Hyggeeftermiddage

April 2026


Som nævnt i aktivitetskalenderen er der hyggeftermiddage i alle husene i hver måned.

Billederne her er fra april måned, hvor fotografen kom forbi Hus 21 og 31.

Halbal på Mellemtoft

14. april 2026


16 glade og forventningsfulde beboere mødte op til kaffebord med småkager - og isvaffel.

Derefter blev foldedøren skubbet til side til balsalen - og under højt humør gik dansen i gang til diverse dansktop sange.


Påskeharen

1. april 2026


Måske troede beboerne, at det var et "narre-syn" de så - det var jo 1. april !!

Men den var god nok - to søde påskehare-piger gik rundt i alle husene og uddelte marcipanpåskeæg til alle beboerne, og det affødte glade smil og latter.


NB:  Se flere billeder i "Galleri".

Giro 413

30.marts 2026


Beboere nød de kendte gamle sange, som blev introduceret og fremført af Merete og Anton Lyhne. Det var dejligt at opleve, hvordan alle sang med på sangene.

Efter første afdeling blev der serveret kaffe med friskbagt kringle, hvorefter musikerparret lagde op til anden afdeling, som igen betød, at stemmebåndene blev rørt. Ved afslutningen blev beboerne opfordret til at synge videre på turen tilbage til husene.

Besøg kaniner

4. og 6. marts 2026


De frivillige havde fået kontakt til de to kaninejere - brødrene Rasmus og Rune (kendt fra TV) - og de ville gerne komme og vise deres kaniner frem for beboerne.

Det blev en meget stor succes, da 5-6 kaniner blev placeret på spisebordene i fælleshusene, og oplevelsen blev bestemt ikke mindre af, at kaninerne gerne ville nusses af beboerne.


NB:  Se flere billeder i "Galleri".

Vi bager pandekager

19. februar 2026


Infuenzaen drillede lidt, men det lykkedes alligevel at få så mange frivillige samlet, at arrangementet kunne gennemføres.

For beboerne går det det ikke så meget på selve bagningen, det er mere spisningen, der vækker glæde og smil - specielt når der er hindbærmarmelade og flormelis ovenpå.

Mellemtoft Bio

22. januar 2026


Det noget vinterlige vejr lagde en dæmper på lysten til at komme i biografen, men de beboere der trodsede vejret fik sig en meget underholdende oplevelse med "Olsen Banden ser rødt" filmen.

Nytårskoncert

7.januar 2026


Vi var desværre nødsaget til at aflyse den planlagte nytårskoncert på grund af det noget voldsomme vintervejr.

Men beboerne skulle ikke snydes for en del af oplevelsen, så hvert hus fik besøg af frivillige, som kunne ønske Godt Nytår med champagne, kransekage og Othellokage.

Pebernøddebagning

17. december 2025


De frivillige havde arrangeret pebernøddebagning i alle husene. Billederne her er fra Hus 21.

Besøg af julemanden

17. december 2025


Julemanden og hans søde kone besøgte alle husene - og de havde glade smil og godter med til alle beboerne.

Lucia optog

12. december 2025


32 søde piger og drenge fra Mejrups Kirkes børnekor under ledelse af Michael Lindegaard gik Lucia optog igennem alle husene på Mellemtoft. Det gav anledning til mange glade smil fra beboerne.

Klovneduoen Tut og Dario

Efterårs- og vintermånederne


Klovneduoen Tut og Dario har besøgt alle husene flere gange i det sidste kvartal 2025 - og de kommer igen i første kvartal 2026.

Det har været besøg som beboerne har været utrolig glade for. Det gav anledning til glade smil og mange muntre bemærkninger.


NB:  Se flere billeder i "Galleri".

Julebus

5. december 2025

I tre busser kørte vi ned for at se julebelysningen i Holstebro.

De mest imponerende stop var på Storetorv, op igennem Nørregade (som vi havde fået polititilladelse til at køre igennem), samt et kig ind i en privat have på Solsortevej.

Pakkespil

26. november 2025


På en råkold novemberdag var det dejligt for alle beboerne at hygge sig med en omgang varme æbleskiver efterfulgt af et spændende pakkespil.


NB:  Se flere billeder i "Galleri".

Frivilligmøde

5. november 2025


Alle de frivillige var inviteret til eftermiddagsmøde med to væsentlige punkter på dagsordenen:

1:  Gennemgang af den nye samarbejdsaftale mellem plejecenteret og de frivillige.

2:  Udlevering af nye røde veste til alle frivillige.


NB:  Se billeder af alle de frivillige med de nye røde veste i "Galleri".

Mellemtoft Biograf

28. oktober 2025


Mellemtoft Biograf viste filmen "Olsen banden i Jylland", og det var et tilbud, som mange beboere benyttede sig af.

Bustur ud i det blå

22. oktober 2025


Venneforeningen havde sørget for at der var to busser til rådighed - og det var også nødvendigt med de mange forventningsfulde beboere, der havde tilmeldt sig.

I stille og roligt tempo gik turen først til Handbjerg Hovgård, hvor vi havde fået tilladelse til at køre igennem den kæmpestore løsdriftsstald med måske 1.000 sortbrogede køer. Det var en stor oplevelse for såvel beboere, som de frivillige, der var med på turen. Derefter kørte vi til Handbjerg Marina, hvor vi så det nybyggede anlæg for vinterbadeklubben, samt de mange bådehuse, der vippede rundt i marinaen.

Inden hjemturen blev der drukket kaffe og spist småkager.

Gå Bingo

24. september 2025


Solen strålede fra en skyfri himmel, da Gå Bingo blev afviklet.

De mange beboere skulle finde billeder af alverdens dyr ophængt i træer og buske rundt på Mellemtoft-området - og krydse dem af på deres score kort.

Det gav en utrolig trafik af gående (med og uden rollator) og kørestolbrugere (med hjælp fra frivillige) rundt på stierne.

Da konkurrencen blev afblæst var der en suveræn vinder - Gerda fra Hus 25 - som fik hovedpræmien. Men alle fik en deltagerpæmie, og en isvaffel.

Frivillig Lilian, som havde arrangeret den spændende aktivitet, havde også forberedt en fotostand, hvor beboerne kunne blive fotograferet.


NB:  Se flere billeder i "Galleri".

Høstfest

14. september 2025


Det var en dejlig efterårsdag, hvor 60 beboere og pårørende deltog i en hyggelig høstfest i Fælleshuset.

Lise Fibiger holdt høsttalen, og der blev sunget og spillet flittigt af Ebbe og de to musikanter Janet og Sven. 

Og selvfølgelig blev der også serveret kaffe og dejlig æbletærte med flødeskum - efterfulgt af småkager.


NB:  Se flere billeder i "Galleri".

Hits med saksen

1. september 2025


18 beboere trodsede regnvejret - og de blev belønnet med en forrygende forestilling med skuespil og sang i en opsætning fra 1940erne.

Olympiade 2025

28. august 2025


Inden olympiaden skulle starte var der lidt usikkerhed om vejret, men det viste sig heldigvis ubegrundet - solen skinnede og der kom ingen regn.

Mange beboere deltog i dysterne, og efterfølgende blev der uddelt medaljer. Men dermed stoppede festlighederne ikke, der blev nemlig serveret dejlige friskbagte vafler til alle deltagerne i Havehuset.


NB:  Se flere billeder i "Galleri"

Hyggeeftermiddag i hus 21

14. august 2025


I det dejlige sommervejr blev hyggeeftermiddagen flyttet ud i det fri, så beboerne kunne nyde den dejlige natur omkring plejecenteret.

Giro 413

19. august 2025


Det var en dejlig sommerdag med højt solskin, men alligevel strømmede 25 beboere hen i Fælleshuset - de ville nemlig opleve Giro 413 blive præsenteret af Merete og Anton Lyhne fra Thyholm.

Det blev en fantastisk eftermiddag med fællessange, kaffe og isvafler.


Humørgruppen

18. juni 2025


Humørgruppen underholdt med en forrygende og festlig forestilling, som i ord, sang, dans, påklædning og effekter fortalte om om Holstebro gennem 750 år.

De mange beboere fik en dejlig oplevelse.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2025".

Sommerfest

10. juni 2025


I anledning af Plejecenter Mellemtofts 25 års fødselsdag havde plejehjemmet inviteret til en festlig markering af den store dag.

Udover beboerne og personale deltog mange pårørende og frivillige - ca. 130 ialt.

Mellemtoftvennerne forærede en vandkunst til plejecenteret, og den blev afsløret på festlig vis via en videofilm, som blev vist på storskærmen i fælleshuset.

Plejecenteret havde arrangeret underholdning ved Kai og Erika Bredholdt, som rigtig fik gang i forsamlingen med deres festlige sang, spil og dans. Derefter var der spisning i form af helstegte pattegrise, samt et imponerende salatbord.

Alt i alt et særdeles vellykket arrangement.

Frivillig Asta (til højre) havde lavet flotte blomsterdekorationer til alle bordene.

Mellemtoftvennernes gave til plejehjemmet

Pølsecafe

13. maj 2025


Forårsvejret artede sig fra sin allerpæneste side, da Mellemtoftvennerne havde arrangeret pølsecafe for beboerne. 

De frivillige sørgede for at alle fik serveret dejlige hotdogs, samtidig med at Birgit Rødgård underholdt med harmonikamusik - og alle hyggede sig.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2025".

Forårskoncert

23. april 2025


Pianist Anne Sophie Parbo spillede op til forårskoncert i Fælleshuset. Beboerne sang med - og så var der kaffe og kage.

Besøg af påskeharen

16. april 2025


To søde påskeharer hoppede glade rundt til alle beboerne i det dejlige forårsvejr.

Der var overraskelse, smil og latter overalt - og alle beboerne fik påskeæg.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2025".

Malercafe

9. april 2025


Lilian havde forberedt, at temaet for dagens malercafe skulle være påsken, så beboerne blev udfordret med at male påskeæg og påskebilleder - sammen med de mange fremmødte frivillige. 

25 års jubilæm


Jubilæumsskrift forfattet af Carl Aage Sørensen - for at læse det tryk her

25 års jubilæum

1. april 2025


Plejecenter Mellemtoft kunne i dag fejre 25 års jubilæum - i flot forårsvejr.

Alle beboere, personale og frivillige var inviteret til et festligt jubilæumsarrangement.

Formanden for bestyrelsen, Bodil Pedersen, bød velkommen, hvorefter Kai Bredholdt stod for en festlig underholdning med optræden, spil og sang. Traktementet bestod af kaffe/the med imponerende lagkager.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2025".

Besøg af alpaka'er

26. marts 2025


To søde alpaka'er fra Esbjerg besøgte alle husene og alle beboerne - til stor glæde for både beboere og personale.

Ballet

6. marts 2025


Otte dygtige balletpiger fra Holstebro Balletskole gav en fantastisk opvisning i fællessalen.

Som prikken over i'et fik alle - dansere, beboere, pårørende og frivillige - en dejlig portion frisklavet softice.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2025".

Fastelavn

3. marts 2025


Hyggeftermiddag i Hus 25 udviklede sig til en dejlig fastelavnsoplevelse for både beboere og frivillige.


Pakkeleg

22. januar 2025


Med hjælp fra 10 frivillige hyggede beboerne i alle husene sig gevaldigt med pakkespil.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2025".

Nytårskoncert

10. januar 2025


Årets nytårskoncert med Wienerkvartetten fra Mejdal var utrolig velbesøgt af både beboere, pårørende og frivillige.

Efter en festlig musikalsk ouverture blev der serveret champagne og kransekage, hvorefter musikken først blev afbrudt, da der blev serveret kaffe og kringle. Bagefter spillede orkesteret - til stor bifald - mange kendte musikstykker.


NB:  Se flere billeder i "Gallerei 2025".

Julemanden kommer på besøg

19. december 2024


To søde ansatte på Mellemtoft (Linda og Anita) var klædt ud som julemand og nissepige, og alle beboerne fik besøg.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2024".

Lucia optog

13. december 2024


26 glade piger fra Mejrup Kirkes Kor under ledelse af Michael Lindegaard gik Lucia optog igennem alle husene på Mellemtoft.

Det var en betagende oplevelse at se det syngende kor går ind i hvert hus, hvor de også sang adskillige julesange.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2024".

Juletur

12. december 2024


Mellemtoftbussen kørte i pendulfart mellem plejehjemmet og lysudsmykningerne i Holstebro - og beboerne fik en dejlig oplevelse.


Astas juleværksted

11. december 2024


Frivillig Asta havde forberedt og medbragt en imponerende samling af alle mulige materialer, som beboerne kunne benytte til at lave deres egne juledekorationer.

Både beboere og frivillige havde en hyggelig formiddag.

Præsten og englen

6. december 2024


Sognepræst i Mejrup Irene Lindegaard og kirke- og kulturmedarbejder Henriette Kvisgaard besøgte alle husene - og de fik mange hyggelige stunder med sang og snak med beboerne.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2024".

Julefilm og softice

26. november 2024


Der blev rigtig hygget i Mellemtoftbio, som viste den gamle juleklassiker "Nøddebo præstegård". Undervejs i filmen blev der holdt en pause, hvor der blev serveret softice og kaffe.

Hyggeeftermiddage

20. november 2024


Frivillig Jytte og Johanne hyggede med beboerne i Hus 31 - og der blev udvist stor kreativitet.

Sangeftermiddage

6. og 13. november 2024


Musiker Morten Isaksen spillede og sang i alle husene.

Han fik god hjælp af både beboere og frivillige - og alle hyggede sig.

Halloween - uhyggelig eftermiddag i alle husene

31. 0ktober 2024


Beboere og frivillige "hyggede" sig med at lave uhyggelige ting.


NB:  Se flere billeder i "Galleri 2024".

Hyggeeftermiddag i Hus 23

21. oktober 2024

Leg og Samvær på Mellemtoft

September 2024


Bente Vang fra Sangkraft i Holstebro formidlede kontakten mellem foreningen ”Leg og samvær på plejehjem” og plejecenter Mellemtoft.
Foreningen arrangerede et kursus, hvor plejepersonale, børnehavepersonale og frivillige lærte, hvordan man med leg og sang kan bygge en generationsbro mellem børn og ældre.
På kurset fik deltagerne overrakt en kuffert med forskellige remedier, som kan bruges i samværet med de to grupper, når der skal leges.
4 børnehaver er nu blevet tilknyttet de 4 huse på Mellemtoft, og ca. 2 gange om måneden kommer børnene og synger og leger med beboerne.
Mellemtoftvennerne ser frem til dette samarbejde, hvor generationer helt sikkert vil høste rigtig meget glæde af at være sammen.

Lilians Malercafe

9. oktober 2024


Som altid var Lilians Malercafe meget velbesøgt, og såvel beboere som de frivillige hjælpere havde et par hyggelige timer.

Sangeftermiddage

17.  og 25. september 2024


Frivillig Lise og Ebbe Fibiger samt deres to musikanter fra Lemvig (Jeanet og Svend Erik) arrangerede sangeftermiddage i husene.

Beboerne fik en dejlig oplevelse med musik, sang og dans.


NB:  Se flere billeder i Galleri 2024.

Hyggeeftermiddage

16. september 2024 i Hus 23, og 18. september 2024 i Hus 31.


Begge eftermiddage blev der leget, sunget og hygget sammen med frivillig Anne Marie, Knud Erik, Johanne og Jytte P.


NB:  Vi har desværre ingen billeder fra arrangementerne. 


Sangeftermiddag

11. september 2024


Frivillig Lilian og Karen arrangerede en hyggelig sangeftermiddag i hus 25.


NB:  Vi har desværre ingen billeder fra arrangementet.

Høstfest

1. september 2024


Der var tilmelding fra 52 beboere, pårørende og frivillige da årets høstfest blev afviklet.

Efter høsttale af frivillig Karen Rasmussen underholdt 12 folkedansere og musikanter fra Holstebro Folkedanserforening.

Det dejlige arrangement blev afsluttet med kaffe, boller og æblekage.


NB:  Se flere billeder og en video i Galleri 2024.

Hyggecafe

21.august 2024

Olympiade

6. august 2024


Sommervejret viste sig fra sin bedste side, da der blev afholdt Olympiade på Mellemtoft - samtidig med at andre havde snuppet vores ide og arrangeret Olympiade i Paris.

Der blev dystet i syv discipliner - basketball, støvlekast, fodbold, ringspil, ærteposekast, stigegolf og dåsekast.


Halvdelen af plejecenterets beboere deltog i dysterne, og afviklingen blev ledet af 9 meget dedikerede frivillige.

Der var høj stemning, og alle gik til opgaven med krum hals. Da legene var overstået blev der uddelt medaljer, og minsandten om ikke alle deltagerne fik guld.

Som et velfortjent punktum kom der en pølsevogn på besøg, og alle deltagerne fik serveret pølser med brød.


NB:  Se flere billeder i Galleri 2024.


Hyggecafe

29. juli 2024


Igen i dag fik hus 23 besøg af deres to faste frivillige - Anne Marie og Knud Erik.

Hyggecafe

24. juni 2024


I dag fik Hus 23 besøg af deres to faste frivillige - Knud Erik og Anne Marie. 

Alle husets beboere blev inddraget i forskellige spilaktiviteter, som de rigtig nød.


NB:  Hyggecafeen kommer også til at omfatte de øvrige huse - hver med deres to frivillige.

Biograf

17. juni 2024


Mellemtoft biograf viste "Støv for alle pengene", og det var noget der passede de fremmødte beboere - og begejstringen blev ikke mindre, da der blev serveret softice under filmfremvisningen.